پشتیبانی شبکه و قدرت آن در رشد کسب و کار شما
تا به امروز شاید بارها و بارها در مقالات خوانده باشید پشتیبانی شبکه یک پیشگیری، به منظور جلوگیری از اتفاقاتی است که امکان دارد، برای شبکه ها پیش بیاید. اما دغدغه مدیران سازمان ها این است که چه کسی را برای پشتیبانی شبکه انتخاب کنیم؟ از مدیران سازمان ها که بپرسید همه ی آن ها می گویند: ما که گیج شده ایم چه شرکتی را برای پشتیبانی انتخاب کنیم که معتبر باشد ؟
ما در این مقاله می خواهیم در مورد این که چگونه و بر اساس چه معیاری شرکت پشتیبان خود را انتخاب کنید صحبت کنیم. در روز شاید با شرکت های پشتیبانی شبکه بسیار زیادی روبرو شوید که بین انتخاب آن ها سردرگم باشید. برای این که بدانید کدام شرکت پشتیبانی شبکه را انتخاب کنید با مقاله امروز ما همراه باشید و پیشنهاد می کنم تا آخر مطالعه کنید.
گر شما به عنوان مدیر عامل یک سازمان خدمات پسیو شبکه خود را به پارمونت سپرده باشید؛ به نحوی امنیت و پشتیبانی شبکه خود را نیز به پارمونت سپرده اید. چرا که این موارد به یک دیگر پیوسته هستند.
خدمات پشتیبانی شبکه پارمونت گام دوم در راه اندازی کامل شبکه شما می باشد. همه ما میدانیم داشتن یک تیم پشتیبانی شبکه و سختافزار برای کسبوکار چقدر تأثیرگذار و مهم است و همچنین باعث افزایش کارآیی و بهره وری آن شرکت خواهد بود. ، هزینههای ناشی از خسارات احتمالی و نداشتن یک تیم پشتیبان شبکه به مراتب بیشتر از هزینههای داشتن یک تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه است.مانیتورینگ و تعمیر و نگهداری شبکه کامپیوتری و مشکلات نرم افزاری و سختافزاری باید بهصورت لحظهای و مستمر انجام پذیرد.
پس از برون سپاری پشتیبانی شبکه به شرکت پشتیانی شبکه میتوانید از امنیت شبکه خود اطمینان حاصل کنید . چرا که امنیت شبکه پارمونت ؛ امنیت شبکه سازمان شما را تضمین میکند
منبع: بررسی تجهیزات پسیو شبکه
پشتیبانی شبکه چیست ؟
پشتیبانی شبکه را می توان مجموعه ای از فعالیت ها در حوزه خدمات شبکه های کامپیوتری تعریف کرد. پشتیبانی شبکه در جهت حفظ و نگهداری و رفع مشکلات شبکه صورت می گیرد.
مشکلات شبکه ای شما ممکن است گاهی سخت افزاری، زیر ساختی و گاهی نرم افزاری باشد. در سطح سخت افزار مانند مشکلاتی که در سرورها یا تجهیزات شبکه ای شما رخ می دهد و گاهی در سطح زیر ساختی مانند کابل شبکه، ترانک شبکه، رک ها و پچ پنل است. گاهی هم ممکن است مشکلات شبکه ای سازمان شما در سطح نرم افزاری مانند کلاینت ها و سرورها باشد.
پشتیبان شبکه باید بتواند تمامی این مسائل را در هر سطحی که است رفع کند. و حتی اگر مشکلی هم پیش نیاید پشتیبان شبکه موظف است آن ها را حفظ و نگهداری کند تا این مشکلات رخ ندهد.
اما باید بگویم رشد و نفوذ سریع فناوری شبکههای کامپیوتری در تمامی کسب و کارها موجب شده است که کلیه مجموعهها از جمله شرکتها و سازمانها برای حفظ و نگهداری سیستمهای کامپیوتری و تجهیزات شبکه خود با مشکلات و دغدغههای بسیاری مواجه شوند. آنها توانایی و دانش حل مشکلات خود را در حوزه پشتیبانی سیستمهای کامپیوتری ندارند و از طرفی امکان استخدام نیروی متخصص و ماهر به صورت کارمند به دلایل مختلف از جمله کم بودن نیروی کار متخصص و یا هزینه بالای آن را ندارند. از این رو نیاز به شرکت پشتیبان شبکه به شدت احساس میشود. این شرکتها با قراردادهای پشتیبانی بلندمدت و کوتاهمدت، در بخش پشتیبانی شبکه میتوانند بسیاری از مشکلات شرکتها را در این خصوص بر طرف نمایند.
وظایف پشتیبانی شبکه :
پشتیبان های شبکه وظایفی را بر عهده دارند که باید در سازمان ها آن ها را انجام دهند. برخی از این وظایف هم عبارتند است : نگهداری و حفاظت از شبکه، حفاظت از تمامی سیستم های سازمان یا شرکت، ارتقاء زیر ساخت ارتباطات شرکت یا سازمان، نصب و راه اندازی نرم افزار و سخت افزار جدید ( سرور، پرینتر، تجهیزات کامپیوتری و …)، طراحی و نصب و نگهداری ارتباطات، اشتراک فایل و منابع اطلاعاتی، رفع ایرادات شبکه، آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه.
منبع: آرامش را به سازمان خود برگردانید
وظایف پشتیبانی شبکه :
· نگهداری و حفاظت از شبکه
· حفاظت از تمامی سیستم های سازمان یا شرکت
· ارتقاء زیر ساخت ارتباطات شرکت یا سازمان
· نصب و راه اندازی نرم افزار و سخت افزار جدید ( سرور، پرینتر، تجهیزات کامپیوتری و …)
· طراحی و نصب و نگهداری ارتباطات، اشتراک فایل و منابع اطلاعاتی
· رفع ایرادات شبکه
· آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه
خدمات پشتیبانی به دو قسمت کلی تقسیم می گردد :
پشتیبانی نرم افزار شبکه:
خدمات پشتیبانی نرم افزار شبکه بخشی از خدمات اکتیو شبکه میباشد. که شامل نگهداری از نرم افزارها و بکآپگیری و پشتیبانگیری از تمامی اطلاعات و نرمافزارهای موجود و همچنین مستندسازی تمامی اطلاعات مرتبط با شبکه نیز بخشی از این خدمات میباشد.
- نصب و آپدیت ویندوز سرور
- رفع ایرادات احتمالی نرم افزارها
- نصب و ارتقاء نرمافزارهای شبکه
- نظارت بر امنیت تمامی سیستمها، به ویژه اینترنت
- پشتیبانی و نگهداری از اطلاعات و دیتاهای شرکت
- پیشگیری از وقوع ایرادات و مشکلات شبکه های کامپیوتری
پشتیبانی سخت افزار شبکه:
خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار ، شامل پشتیبانی و نگهداری از کلیه تجهیزات سخت افزاری در حوزه آیتی و شبکه مانند تجهیزات پسیو شبکه، سرورها، رک، سوئیچ، روتر، سیستمهای کامپیوتری و تجهیزات اداری مانند پرینتر، فکس، اسکنر و… میباشد.
- ارائه مشاوره شبکه آنلاین جهت خرید تجهیزات و زیرساخت شبکه
- مانیتورینگ تجهیزات سخت افزاری شبکه به صورت آنلاین و لحظهای
- بازدیدهای دورهای به منظور مراقبت و پیشگیری از خرابی تجهیزات شبکه
- نصب و ارتقاء تجهیزات سخت افزاری شبکه
- عیب یابی و رفع خرابی تجهیزات سخت افزاری شبکه
- عیب یابی و رفع خرابی زیرساخت و پسیو شبکه
منبع: هرآنچه که باید از پشتیبانی شبکه بدانید
درباره این سایت